Register Frequently Asked Questions Search Members List Moderators and Administrators Home

LosFlippos QuizForum » Quizzen Algemeen » Aalsters Quizverbond » Hello Guest [register|login]
« Previous Thread | Next Thread » Print Page | Recommend to Friend | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Author
Post [  1  2  3  4  5  ...    »  ]
gert
God

Registration Date: June 2003
  Aalsters QuizverbondPost Reply with Quote Edit/Delete Post Search for Posts by gert Report Post to a Moderator        IP Address Go to the top of this page

Op aanvraag van één van de kartrekkers van dit quizverbond, hier wat reclame voor dit verbond.

- er wordt (sinds een drietal jaar) gespeeld op dinsdagen in zaal 't Apostelken in Aalst, gelegen in de Apostelstraat, ongeveer rechtover het OLV-ziekenhuis

- voor het ogenblik zijn er 2 afdelingen elk met ongeveer 8 deelnemende ploegen (met o.a. Nico van CDH wiens ploeg daar omgedoopt is tot Café Soleil, The Lennon, Red Michiel, ...)

- binnenkort opent de baas van het café een website met alle quizuitslagen en andere info

- er wordt steeds stipt begonnen (20:00) en steeds gedaan om 11:15

- komende van E40 erg goed bereikbaar

- goede parkeerkans kortbij

- kleine geldprijzen te winnen volgens einduitslag

- niveau : BC

- (voorlopig?) geen inschrijvingsgeld te betalen, wel 30 euro waarborg per ploeg aan seizoensbegin

- afsluitend een gratis bekerquiz (al 2 jaar naeen vlekkeloos georganiseerd door ploeg Asdammen)

- komende dinsdag 22 juni 20:00 is er een algemene vergadering, toegankelijk voor ook nieuwkomers of nieuwsgierigen

Voilà.

Post last edited by gert on 16.06.2004, 13:46.

16.06.2004, 12:56 gert is offline   Profile for gert Add gert to your buddy list Send an Email to gert
jimmyG
God

Registration Date: December 2003
  Post Reply with Quote Edit/Delete Post Search for Posts by jimmyG Report Post to a Moderator        IP Address Go to the top of this page

aha,
mooie informatie
denk dat wij volgend seizoen daar ook
onder één of andere vorm zullen meespelen.

Wie speelt daar naast Asdammen en Café Soleil nog in de eerste reeks?

16.06.2004, 13:19 jimmyG is offline   Profile for jimmyG Add jimmyG to your buddy list Send an Email to jimmyG
gert
God

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Search for Posts by gert Report Post to a Moderator        IP Address Go to the top of this page

'Asdammen' doen daar niet mee, of toch niet onder die naam. Nu ja, Red Michiel/Asdammen, zo duidelijk is die scheiding ook niet altijd.
'Nadagetzegt' speelt er ook, waren vroeger gekend als Beatnik (eindigden 4de dit seizoen). Red Michiel speelt er onder de naam 'Only For Fun' (2de), wij The Lennon dus (3de) en Fab Five (beter gekend als Vierde Klasse, waren 5de).

Laten we zeggen dat 1ste klasse opgevuld is met ploegen die bij afwezigheid van de echte VQR-toppers allemaal subtop kunnen eindigen in C-quizzes.

Er wordt gespeeld in een proper zaaltje, er is geen geluidsinstallatie (wat niet echt nodig is voor 8 ploegen), drankkaartjes worden verzameld naar beneden gebracht maar de plateau's worden gebracht. Soms zijn er teveel moderne-cultuur-vragen (vb. Story-toestanden) maar dat is al wat afgenomen. Over het RD-systeem wordt nog volop gediscussieerd (afschaffen óf andere formule).

De thema’s zijn:
1. Rode draad
2. Geschiedenis & Actualiteit
3. Varia
4. Aardrijkskunde & Fauna en Flora
5. Keuzeonderwerp (Wetenschappen of strips soms, of een meer specifiek thema)
6. Sport
7. Media
8. Kunst & Letterkunde
9. Film
10.Muziek

Plus fotoronde.

De ene quiz is al wat beter dan de andere maar globaal gaat het wel. Only For Fun (Red Michiel dus) vb. hadden dit jaar een beamer mee plus puike vragen. Wij doen het nog steeds met kleurcopies voor F&F en kunst.

Is ook altijd ieders doel om Café Soleil (lees :CDH) pootje te lichten (enkel Only For Fun slaagde daarin dit jaar, maar Nico was wat grieperig toen... )

16.06.2004, 13:43 gert is offline   Profile for gert Add gert to your buddy list Send an Email to gert
jimmyG
God

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Search for Posts by jimmyG Report Post to a Moderator        IP Address Go to the top of this page

ok thnx, ik denk dinsdag wel eens te passeren.
vermoedelijk moeten nieuwkomers in de tweede afdeling starten? of hangt dat nog af van het "niveau".
(waarschijnlijk moeilijk aan te tonen, tenzij a.d.h.v. VQR )

Post last edited by jimmyG on 23.06.2004, 09:37.

16.06.2004, 13:53 jimmyG is offline   Profile for jimmyG Add jimmyG to your buddy list Send an Email to jimmyG
gert
God

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Search for Posts by gert Report Post to a Moderator        IP Address Go to the top of this page

Wel, wij waren ooit ook nieuwkomers (twee jaar terug) maar mochten wel starten in eerste omdat 'The Lennon' blijkbaar toch gekend was, en die comp nog embryonaal was. We zullen dat dinsdag wel ten berde brengen. Vermoedelijk is er geen probleem voor jullie aangezien er een ploeg in het midden van het seizoen afhaakte.

Post last edited by gert on 16.06.2004, 14:03.

16.06.2004, 14:02 gert is offline   Profile for gert Add gert to your buddy list Send an Email to gert
Jeronimo
Master

Registration Date: April 2004
  Post Reply with Quote Edit/Delete Post Search for Posts by Jeronimo Report Post to a Moderator        IP Address Go to the top of this page

En, is er iets nieuws verteld tijdens de vergadering van de quizcompetitie? Ik kon wegens deliberatieverplichtingen op de avondschool immers niet aanwezig zijn.

23.06.2004, 00:00 Jeronimo is offline   Profile for Jeronimo Add Jeronimo to your buddy list Send an Email to Jeronimo
Nico
God

Registration Date: May 2003
  Post Reply with Quote Edit/Delete Post Search for Posts by Nico Report Post to a Moderator        IP Address Go to the top of this page

Ik was er niet, voor ons was Tuur aanwezig. Als ik iets weet plaats ik het hier.

23.06.2004, 01:33 Nico is offline   Profile for Nico Add Nico to your buddy list Send an Email to Nico
jimmyG
God

paar nieuwe ploegen (waaronder wij)
enkele wijzigingen ook:
ipv 10 rondes, nog 9 rondes + 1 alfabetronde (in volgorde vragen te stellen)
ook paar lichte wijzigingen in thema's zelf (oa. aardrijkskunde + toerisme nu 1 thema)

di. 7 september vergadering met bekendmaking definitieve data (1ste kwis zou al vastliggen op di. 21 september, Café Soleil zou die organiseren).

23.06.2004, 09:36 jimmyG is offline   Profile for jimmyG Add jimmyG to your buddy list Send an Email to jimmyG
tuur
Keizer

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Search for Posts by tuur Report Post to a Moderator        IP Address Go to the top of this page

wij zoeken nog nieuwe quizploegen om maandelijks te quizzen op dinsdag
zowel ptofs,semi-profs als beginnde quizzers

23.06.2004, 10:55 tuur is offline   Profile for tuur Add tuur to your buddy list Send an Email to tuur
gert
God

Met nog nauwelijks opgedroogde kluiten modder achter de oren van mijn Newgrange-trip, kan ik bevestigen dat wat Jimmy hierboven schrijft klopt, al mag de voorwaardelijke wijs worden weggelaten. Samenstelling 1ste afdeling ligt ongeveer vast, met 2de en 3de klasse wordt nog even gewacht want 21 ploegen +/- 3. Voor zij die nog willen inschrijven of iets in de pap willen brokken : laatste kans is de samenkomst op dinsdag 7 september 20:00 in etablissement 't Apostelken (Apostelstraat, Aalst). De comp GAAT van start op 21 september. Nico en de zijnen flansen tegen die dag de eerste spetterende quiz van het seizoen in elkaar.

En ik zag eindelijk de kans om Jimmy te vragen naar wat kustbeveiliging eigenlijk inhoudt. Borggraeve kon dit onderwerp in Safe helaas niet uitdiepen, al is ophogen inzake deze materie een gepastere strategie.

23.06.2004, 11:02 gert is offline   Profile for gert Add gert to your buddy list Send an Email to gert
gert
God

Even nog wat reclame maken voor het Aalsterse quizleven. Erg goed bereikbaar (kort na afrit E40), steeds parking, lekkere drankjes, rustige sfeer als er rilatine wordt gemengd in de drankjes van Red Michiel, geldprijzen, aanwezigheid van quizwonder Nico enz....

Post last edited by gert on 18.08.2004, 11:41.

18.08.2004, 11:40 gert is offline   Profile for gert Add gert to your buddy list Send an Email to gert
Pix
God

Registration Date: July 2003
  Post Reply with Quote Edit/Delete Post Search for Posts by Pix Report Post to a Moderator        IP Address Go to the top of this page

Zitat:
Originally posted by tuur
zowel ptofs,semi-profs als beginnde quizzers

Is kunnen lezen en schrijven een vereiste?

18.08.2004, 11:47 Pix is offline   Profile for Pix Add Pix to your buddy list Send an Email to Pix
Griene Misjel
Legende

Registration Date: June 2004
  Post Reply with Quote Edit/Delete Post Search for Posts by Griene Misjel Report Post to a Moderator        IP Address Go to the top of this page

Zitat:
Originally posted by gert
Even nog wat reclame maken voor het Aalsterse quizleven. Erg goed bereikbaar (kort na afrit E40), steeds parking, lekkere drankjes, rustige sfeer als er rilatine wordt gemengd in de drankjes van Red Michiel, geldprijzen, aanwezigheid van quizwonder Nico enz....

REd Michiel kwist niet mee. Het is Only for fun. En bovendien moet er iemand zijn om het reglement een beetje te doen naleven. Bovendien is de kwis van OFF zelf (samen met nadagetzegt) nog het dichtst bij de geest van de competitie : amuseren en iets bijleren.

18.08.2004, 18:33 Griene Misjel is offline   Profile for Griene Misjel Add Griene Misjel to your buddy list Send an Email to Griene Misjel
gert
God

Oef, Red Michiel/Only For Fun is nog steeds betrokken partij

18.08.2004, 19:24 gert is offline   Profile for gert Add gert to your buddy list Send an Email to gert
Red Michiel
God

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Search for Posts by Red Michiel Report Post to a Moderator        IP Address Go to the top of this page

Nu de ministerraad overweegt om relatine toch terugbetaalbaar te maken hoeven wij (de leden van Red Michiel- of moet ik hier nogmaals stellen O nly F or F un) ons geen zorgen meer te maken.
Een welverdiende vakantie (helaas duurde die voor mezelf maar 2 maanden ) zorgde ervoor dat onze messen weer geslepen zijn voor een volgend quizseizoen in café 't Apostelken.
Alle ploegen - eventueel nieuw-geinteresseerden worden hierbij nogmaals opgeroepen om aanwezig te zijn op de openingsvergadering op 7 september.
Be there.

En ..... een persoonlijke wenk/groet aan onze sympathieke tegenstander Gert :
wees voorbereid .... dit seizoen zie alleen nog één van onze beste lichaamsdelen : ....................... onze hielen ..... zo ver fietsen we jullie op achterstand.

26.08.2004, 17:25 Red Michiel is offline   Profile for Red Michiel Add Red Michiel to your buddy list Send an Email to Red Michiel
Wattie Buchan
God

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Search for Posts by Wattie Buchan Report Post to a Moderator        IP Address Go to the top of this page

Ik denk dat ik eens ga afkomen op de openingsvergadering van 7 september a.s.. De Aubergines - waar ik af en toe eens gastspeler was - stoppen in St.Gillis Waas; dus er komt tijd vrij.

De Apostelstraat is dat ver van het plein van E. Aalst of van het vroegere plein van SK Aalst ? Voetbalpleinen (vroeger ook cafés) zijn al gans mijn leven oriëntatiepunten

Zelfmoordenaar 1 : "Ughl ?"
Zelfmoordenaar 2 : "Ughl !!!!!"

26.08.2004, 18:20 Wattie Buchan is offline   Profile for Wattie Buchan Add Wattie Buchan to your buddy list Send an Email to Wattie Buchan
Red Michiel
God

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Search for Posts by Red Michiel Report Post to a Moderator        IP Address Go to the top of this page

Het doet ons - Tuur (Paul)-Soleil en mijzelf Paul- OFF ontzettend plezier dat gevestigde waarden van dit forum ook de "niet-echt-belangrijke-threads" lezen.
Iedereen - maar dan ook iedereen - is welkom op de startvergadering van het "quizverbond" in 't Apostelken.
Ook ploegen uit het teloorgegane Steegsken - Aalst zijn welkom.

En Wattie .... 't Apostelken ligt ongeveer 1 km voorbij het plein van Wit en Zwèrt (richting OLV-Ziekenhuis).
Wie den Iendracht weet zijn kan zeker het bedoelde café vinden.

Hierbij een bijzondere oproep aan Gert - alias "den dienen van de Lennon" :
Tuur - Pol Soleil zou graag met een aantal bevoorrechte personen - waaronder de genoemde Lennonstrijder - een voorbereidende vergadering beleggen op 31 augustus - 20 uur in het genoemde etablissement.
Reden : Tuur Soleil zal helaas tijdens de startvergadering afwezig zijn wegens "gaan koken" . Hij wil dan ook met een gerust gemoed de verantwoordelijkheden doorgeven aan de ultra-betrouwbare leden van OFF en de immer kritische geesten van The Lennon.

26.08.2004, 19:24 Red Michiel is offline   Profile for Red Michiel Add Red Michiel to your buddy list Send an Email to Red Michiel
Griene Misjel
Legende

Registration Date: June 2004
  Post Reply with Quote Edit/Delete Post Search for Posts by Griene Misjel Report Post to a Moderator        IP Address Go to the top of this page

Zitat:
Originally posted by Wattie Buchan
Ik denk dat ik eens ga afkomen op de openingsvergadering van 7 september a.s.. De Aubergines - waar ik af en toe eens gastspeler was - stoppen in St.Gillis Waas; dus er komt tijd vrij.

De Apostelstraat is dat ver van het plein van E. Aalst of van het vroegere plein van SK Aalst ? Voetbalpleinen (vroeger ook cafés) zijn al gans mijn leven oriëntatiepunten

Als je van aan het voetbalstadion van den Eendracht komt, volg je de weg naar de kliniek (OLVrouwziekenhuis). Het Apostelken ligt aan de lichten van de kliniek, links van de kerk van Mijlbeek. Parkeren kan je rechts van de kerk op de parking voor de (vroegere) Florahallen.

26.08.2004, 19:26 Griene Misjel is offline   Profile for Griene Misjel Add Griene Misjel to your buddy list Send an Email to Griene Misjel
gert
God

Zitat:
Originally posted by Red Michiel

En ..... een persoonlijke wenk/groet aan onze sympathieke tegenstander Gert :
wees voorbereid .... dit seizoen zie alleen nog één van onze beste lichaamsdelen : ....................... onze hielen ..... zo ver fietsen we jullie op achterstand.

Nu De Grizzly's en Watties ploeg de competitie komen versterken, en Pozatto gegeerd wild is op de transfermarkt, is dit een plausibel scenario.
Wattie, van voetbalvelden weet ik niks, maar de Apostelstraat is rechttegenover het O.L.V. ziekenhuis dat wel met vele pijltjes staat aangegeven.

26.08.2004, 19:51 gert is offline   Profile for gert Add gert to your buddy list Send an Email to gert
Wattie Buchan
God

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Search for Posts by Wattie Buchan Report Post to a Moderator        IP Address Go to the top of this page

Gert, onze deelname is zeker nog niet definitief : ik kom eens luisteren naar de spelformule en de spelregels. Bovendien moet ik nog aan 4 man geraken (en dat laatste is misschien wel het grootste probleem). Hoewel, één keer per maand Oudenaarde-Aalst is zeker doenbaar.

Zelfmoordenaar 1 : "Ughl ?"
Zelfmoordenaar 2 : "Ughl !!!!!"

26.08.2004, 20:03 Wattie Buchan is offline   Profile for Wattie Buchan Add Wattie Buchan to your buddy list Send an Email to Wattie Buchan
[  1  2  3  4  5  ...    »  ]   « Previous Thread | Next Thread »
Post New Thread Post Reply
Go to: