| Author |
|
gert
God

Registration Date: June 2003
|
|
Op aanvraag van één van de kartrekkers van dit quizverbond, hier wat reclame voor dit verbond.
- er wordt (sinds een drietal jaar) gespeeld op dinsdagen in zaal 't Apostelken in Aalst, gelegen in de Apostelstraat, ongeveer rechtover het OLV-ziekenhuis
- voor het ogenblik zijn er 2 afdelingen elk met ongeveer 8 deelnemende ploegen (met o.a. Nico van CDH wiens ploeg daar omgedoopt is tot Café Soleil, The Lennon, Red Michiel, ...)
- binnenkort opent de baas van het café een website met alle quizuitslagen en andere info
- er wordt steeds stipt begonnen (20:00) en steeds gedaan om 11:15
- komende van E40 erg goed bereikbaar
- goede parkeerkans kortbij
- kleine geldprijzen te winnen volgens einduitslag
- niveau : BC
- (voorlopig?) geen inschrijvingsgeld te betalen, wel 30 euro waarborg per ploeg aan seizoensbegin
- afsluitend een gratis bekerquiz (al 2 jaar naeen vlekkeloos georganiseerd door ploeg Asdammen)
- komende dinsdag 22 juni 20:00 is er een algemene vergadering, toegankelijk voor ook nieuwkomers of nieuwsgierigen
Voilà.
Post last edited by gert on 16.06.2004, 13:46.
|
|
16.06.2004, 12:56 |
|
jimmyG
God

Registration Date: December 2003
|
|
aha,
mooie informatie
denk dat wij volgend seizoen daar ook
onder één of andere vorm zullen meespelen.
Wie speelt daar naast Asdammen en Café Soleil nog in de eerste reeks?
__________________ We couldn't all be cowboys, so some of us are clowns ......
|
|
16.06.2004, 13:19 |
|
gert
God

|
|
'Asdammen' doen daar niet mee, of toch niet onder die naam. Nu ja, Red Michiel/Asdammen, zo duidelijk is die scheiding ook niet altijd.
'Nadagetzegt' speelt er ook, waren vroeger gekend als Beatnik (eindigden 4de dit seizoen). Red Michiel speelt er onder de naam 'Only For Fun' (2de), wij The Lennon dus (3de) en Fab Five (beter gekend als Vierde Klasse, waren 5de).
Laten we zeggen dat 1ste klasse opgevuld is met ploegen die bij afwezigheid van de echte VQR-toppers allemaal subtop kunnen eindigen in C-quizzes.
Er wordt gespeeld in een proper zaaltje, er is geen geluidsinstallatie (wat niet echt nodig is voor 8 ploegen), drankkaartjes worden verzameld naar beneden gebracht maar de plateau's worden gebracht. Soms zijn er teveel moderne-cultuur-vragen (vb. Story-toestanden) maar dat is al wat afgenomen. Over het RD-systeem wordt nog volop gediscussieerd (afschaffen óf andere formule).
De thema’s zijn:
1. Rode draad
2. Geschiedenis & Actualiteit
3. Varia
4. Aardrijkskunde & Fauna en Flora
5. Keuzeonderwerp (Wetenschappen of strips soms, of een meer specifiek thema)
6. Sport
7. Media
8. Kunst & Letterkunde
9. Film
10.Muziek
Plus fotoronde.
De ene quiz is al wat beter dan de andere maar globaal gaat het wel. Only For Fun (Red Michiel dus) vb. hadden dit jaar een beamer mee plus puike vragen. Wij doen het nog steeds met kleurcopies voor F&F en kunst.
Is ook altijd ieders doel om Café Soleil (lees :CDH) pootje te lichten (enkel Only For Fun slaagde daarin dit jaar, maar Nico was wat grieperig toen... )
|
|
16.06.2004, 13:43 |
|
jimmyG
God

|
|
ok thnx, ik denk dinsdag wel eens te passeren.
vermoedelijk moeten nieuwkomers in de tweede afdeling starten? of hangt dat nog af van het "niveau".
(waarschijnlijk moeilijk aan te tonen, tenzij a.d.h.v. VQR )
Post last edited by jimmyG on 23.06.2004, 09:37.
|
|
16.06.2004, 13:53 |
|
gert
God

|
|
Wel, wij waren ooit ook nieuwkomers (twee jaar terug) maar mochten wel starten in eerste omdat 'The Lennon' blijkbaar toch gekend was, en die comp nog embryonaal was. We zullen dat dinsdag wel ten berde brengen. Vermoedelijk is er geen probleem voor jullie aangezien er een ploeg in het midden van het seizoen afhaakte.
Post last edited by gert on 16.06.2004, 14:03.
|
|
16.06.2004, 14:02 |
|
Jeronimo
Master

Registration Date: April 2004
|
|
En, is er iets nieuws verteld tijdens de vergadering van de quizcompetitie? Ik kon wegens deliberatieverplichtingen op de avondschool immers niet aanwezig zijn. 
|
|
23.06.2004, 00:00 |
|
Nico
God

Registration Date: May 2003
|
|
Ik was er niet, voor ons was Tuur aanwezig. Als ik iets weet plaats ik het hier.
__________________ Velen die hun duivels wilden uitdrijven zijn daarbij zelf in de varkens gevaren.
|
|
23.06.2004, 01:33 |
|
jimmyG
God

|
|
paar nieuwe ploegen (waaronder wij)
enkele wijzigingen ook:
ipv 10 rondes, nog 9 rondes + 1 alfabetronde (in volgorde vragen te stellen)
ook paar lichte wijzigingen in thema's zelf (oa. aardrijkskunde + toerisme nu 1 thema)
di. 7 september vergadering met bekendmaking definitieve data (1ste kwis zou al vastliggen op di. 21 september, Café Soleil zou die organiseren).
|
|
23.06.2004, 09:36 |
|
tuur
Keizer

|
|
wij zoeken nog nieuwe quizploegen om maandelijks te quizzen op dinsdag
zowel ptofs,semi-profs als beginnde quizzers
|
|
23.06.2004, 10:55 |
|
gert
God

|
|
Met nog nauwelijks opgedroogde kluiten modder achter de oren van mijn Newgrange-trip, kan ik bevestigen dat wat Jimmy hierboven schrijft klopt, al mag de voorwaardelijke wijs worden weggelaten. Samenstelling 1ste afdeling ligt ongeveer vast, met 2de en 3de klasse wordt nog even gewacht want 21 ploegen +/- 3. Voor zij die nog willen inschrijven of iets in de pap willen brokken : laatste kans is de samenkomst op dinsdag 7 september 20:00 in etablissement 't Apostelken (Apostelstraat, Aalst). De comp GAAT van start op 21 september. Nico en de zijnen flansen tegen die dag de eerste spetterende quiz van het seizoen in elkaar.
En ik zag eindelijk de kans om Jimmy te vragen naar wat kustbeveiliging eigenlijk inhoudt. Borggraeve kon dit onderwerp in Safe helaas niet uitdiepen, al is ophogen inzake deze materie een gepastere strategie.
|
|
23.06.2004, 11:02 |
|
gert
God

|
|
Even nog wat reclame maken voor het Aalsterse quizleven. Erg goed bereikbaar (kort na afrit E40), steeds parking, lekkere drankjes, rustige sfeer als er rilatine wordt gemengd in de drankjes van Red Michiel, geldprijzen, aanwezigheid van quizwonder Nico enz....
Post last edited by gert on 18.08.2004, 11:41.
|
|
18.08.2004, 11:40 |
|
Pix
God

Registration Date: July 2003
|
|
Zitat: Originally posted by tuur
zowel ptofs,semi-profs als beginnde quizzers
Is kunnen lezen en schrijven een vereiste? 
__________________ Renault & Ford are making a car between them 2 beat the credit crunch, based on the Clio & Taurus. The new 'Clitaurus' will be pink and has an optional furry dash.
|
|
18.08.2004, 11:47 |
|
Griene Misjel
Legende

Registration Date: June 2004
|
|
Zitat: Originally posted by gert
Even nog wat reclame maken voor het Aalsterse quizleven. Erg goed bereikbaar (kort na afrit E40), steeds parking, lekkere drankjes, rustige sfeer als er rilatine wordt gemengd in de drankjes van Red Michiel, geldprijzen, aanwezigheid van quizwonder Nico enz....
REd Michiel kwist niet mee. Het is Only for fun. En bovendien moet er iemand zijn om het reglement een beetje te doen naleven. Bovendien is de kwis van OFF zelf (samen met nadagetzegt) nog het dichtst bij de geest van de competitie : amuseren en iets bijleren.
__________________ Ik maak nooit tijpfouten... Het zijn mijn vingers die, onafhankelijk van mijn wil, beslissen of ze aanval van dyslexie krijgen of niet.
|
|
18.08.2004, 18:33 |
|
gert
God

|
|
Oef, Red Michiel/Only For Fun is nog steeds betrokken partij 
|
|
18.08.2004, 19:24 |
|
Red Michiel
God

|
|
26.08.2004, 17:25 |
|
Wattie Buchan
God

|
|
Ik denk dat ik eens ga afkomen op de openingsvergadering van 7 september a.s.. De Aubergines - waar ik af en toe eens gastspeler was - stoppen in St.Gillis Waas; dus er komt tijd vrij.
De Apostelstraat is dat ver van het plein van E. Aalst of van het vroegere plein van SK Aalst ? Voetbalpleinen (vroeger ook cafés) zijn al gans mijn leven oriëntatiepunten 
__________________ Ziehier het allerlaatste geregistreerde gesprek tussen 2 zelfmoordenaars die zich broederlijk naast elkaar ophingen aan een boomtak :
Zelfmoordenaar 1 : "Ughl ?" Zelfmoordenaar 2 : "Ughl !!!!!"
|
|
26.08.2004, 18:20 |
|
Red Michiel
God

|
|
26.08.2004, 19:24 |
|
Griene Misjel
Legende

Registration Date: June 2004
|
|
Zitat: Originally posted by Wattie Buchan
Ik denk dat ik eens ga afkomen op de openingsvergadering van 7 september a.s.. De Aubergines - waar ik af en toe eens gastspeler was - stoppen in St.Gillis Waas; dus er komt tijd vrij.
De Apostelstraat is dat ver van het plein van E. Aalst of van het vroegere plein van SK Aalst ? Voetbalpleinen (vroeger ook cafés) zijn al gans mijn leven oriëntatiepunten
Als je van aan het voetbalstadion van den Eendracht komt, volg je de weg naar de kliniek (OLVrouwziekenhuis). Het Apostelken ligt aan de lichten van de kliniek, links van de kerk van Mijlbeek. Parkeren kan je rechts van de kerk op de parking voor de (vroegere) Florahallen.
__________________ Ik maak nooit tijpfouten... Het zijn mijn vingers die, onafhankelijk van mijn wil, beslissen of ze aanval van dyslexie krijgen of niet.
|
|
26.08.2004, 19:26 |
|
gert
God

|
|
26.08.2004, 19:51 |
|
Wattie Buchan
God

|
|
Gert, onze deelname is zeker nog niet definitief : ik kom eens luisteren naar de spelformule en de spelregels. Bovendien moet ik nog aan 4 man geraken (en dat laatste is misschien wel het grootste probleem). Hoewel, één keer per maand Oudenaarde-Aalst is zeker doenbaar.
__________________ Ziehier het allerlaatste geregistreerde gesprek tussen 2 zelfmoordenaars die zich broederlijk naast elkaar ophingen aan een boomtak :
Zelfmoordenaar 1 : "Ughl ?" Zelfmoordenaar 2 : "Ughl !!!!!"
|
|
26.08.2004, 20:03 |
|
|